19

iun.
2018

Atractii turistice in Londra

Posted By : cristi/ 84 0

WESTMINSTER – (satul devenit capitala)
Daca sunteti pentru prima data in Londra, puteti incepe itinerariul vostru chiar de aici. Big Ben si Houses of Parliament si apoi Westminster Abbey. Pentru a castiga timp si a vedea in aceeasi zi schimbarea garzii de la Buckingham se poate pleca repede de la Trafalgar Square, urmand Mall-ul, pana la capatul regal, apoi, dupa ceremonie, se merge la Westminster, trecand eventual si pe la Royal Mews.

Trafalgar
National Gallery nu poate fi ratata, la fel ca si British Musum si ca acel acoperis spectaculos de la Great Court. Merita o vizita si pentru ca este pzitionata deasupra salii de lectura circulara, unde au studiat filozofi, politicieni, oameni de stiinta si literati. In districtul de langa fluviul Tamisa puteti merge la Temple Church, mai ales daca ati citit ceva recent despre cavalerii templieri. La plimbare prin Covent Garden mrgeti ori dupa amiaza ori seara cand se animeaza mai mult.

PICCADILLY
Este obligatoriu sa mergeti pe Carnaby Street si , de asemenea, la Piccadilly Circus asezandu-va seara la picioarele lui Eros pentru a privi luminile care se schimba. Alegeti sa luati cina in Chinatown sau Leicester Square, printre multimea de persoane si reclame ale teatrelor din Shaftesbury. Dupa cina dati o ,,raita” prin Soho la ,,vanatoare” de muzica. Nu e nevoie sa dedicati o zi intreaga acestui itinerar, deoarece pe aici se trece si se revine, eventual pe una din rutele istorice ale Routemaster (autobuzele cu 2 etaje).

HYDE PARC & C
Nu se poate face o vizita la Londra fara un popas la Speakers’ Corner. Daca se poate duminica, este si mai bine. Daca in ziua precedenta nu ati fost la Portobello, faceti si o plimbare la Notting Hill. Partea de sud a parcului, catre Albertopolis, este mai austera. Mergeti si vizitati cel putin National History Museum, o sa fiti ,,rapiti” de dinozauri. Dupa ce iesiti din plasa lor, lasati-va in voia farmecului locurilor din Belgravia si Chelsea.

CTY OF LONDON
Prioritatile sunt Catedrala St. PAUL si Tower of London. Dar intre cele doua trebuie sa traversati podul Millenium Bridge, pentru a va simti suspendati deasupra Tamisei. Daca va plac si ambiantele iesite din comun, mergeti catre nord, spre vechea piata din Smithfield. Aici se gaseste incantatoarea biserica a St Bartolomew the Great, care pare pierduta printre stradutele Londrei medievale. Putin mai departe, puteti sa aruncati o privire asupra gradinii din Charterhouse.

South Bank si Bankside.
Arhitecturi moderne; de aici puteti arunca o privire de la inaltime, din London Eye. Dar la Southbank trebuie sa se viziteze macar Globe Theatre si apropiata Tate Modern, amandoua la capatul Millenium Bridge. Dupa o pauza romantica, se poate face o plimbare in lungul fluviului, pe Millenium Mille.

Docklands
O cursa pe DLR ne poate duce in centrul Docklands, unde ne simtim mai mult ca la News York decat ca la Londra daca ne uitam in sus. Apoi neaparat trebuie sa vedeti Greenwich cu Cutty Sark, parcul, Royal Maritime Museum, si Royal Observatory, unde ne putem plimba pe primul meridian. Toata partea istorica este protejata de UNESCO.

Greater London
Obiectivele din afara orasului la care se poate ajunge si cu barca (in special vara), sunt: Windsor si apropiata Eton (se merge pe jos de la una la cealalta, fiind separate doar de fluviu), Hampton Court Palace (cu frescele lui Mantegna) si Royal Botanic Gardens din Kew.

Routemaster (RM), sunt tipicele si vechile autobuze rosii cu 2 etaje care, alaturi de cabinele telefonice, cutiile postale si taxiurile negre, se identifica cu Londra.
,,Double Decker-urile” (al nume dat autobuzelor), proiectate in 1950 au fost puse in circulatie pentru a inlocui marile trolleybus-uri. Nascute pentru a urca si a sta pe platforma posterioara, deschisa, au fost progresiv abandonate datorita introducerii normelor de abolire a barierelor arhitectonice. La finalul anului 2005, si ultimul RM 159 a disparut de pe strazile Londrei, fiind inlocuit de vehicule mai moderne. Nu a putut fi inlocuita legenda simbolului Londrei, astfel, au fost dedicate 2 linii speciale, un fel de ,,heritage routes”, pe care vor continua sa circule Routemaster care functioneaza de la 09:30 – 18:30 si pot fi luate la pretul unei curse obisnuite. Traseele indicate pentru Routemaster: Piccadilly Circus-Tower Hill via Trafalgar Square si St Paul’s Cathedral; Royal Albert Hall- Aldwych, trecand pe la Piccadilly Circus si Trafalgar Square.

Greenwich Mean Time (GMT)
Aceasta este denumirea data orei solare la Observatorul din Greenwich, care prin conventie se gaseste la longitudinea zero grade. Dar de ce ,,mean”, adica media? ora 12:00 ar trebuie sa fie calculata in momentul in care soarele traverseaza Meridianul din Greenwich. Dar din cauza variabilitatii vitezei de rotatie a orbitei eliptice si a inclinatiei axei terestre au loc mutari periodice de pana la 16 minute fata de miezul zilei. Apoi, in baza unei ecuatii temporale, conventionale, se stabileste o viteza constanta bazand calcului pe viteza medie anuala si deci pe media resturilor. Din aceasta cauza, in calcului orei din Greenwich a fost adugat cuvantul ,,mean”.

Buckingham Palace si ,,schimbarea garzii”
Construit in 1703 de catre ducele de Buckingham, palatul a fost achizitionat in 1762 de catre George al III-lea, care l-a transformat in resedinta privata. A devenit resedinta regala in 1837, in timpul reginei Victoria. Fatada este mai recenta (opera lui Sir Aston Webb -1913), criticata pentru aspectul care o face sa semene mai mult cu un sediu bancar. Interiorul a fost reamenajat de catre arhitectul Jhon Nash, care l-a transformat intr-un adevarat sediu regal. Azi – locuinta privata a reginei si sediul oficial.
Inca din 1993, State Rooms (apartamentele de stat) sunt deschise publicului si se pot vizita in lunile august si septembrie.
Atractia principala la portile palatului este ,,schimbul garzii”: ceremonialul solemn se desfasoara in interiorul curtii, soldatii vin dinspre Wellington Barracks, iar dinspre Mall vine fanfara muzicala.
Schimbarile garzii sunt de fapt doua:
-cea a Qeen’s Guard, numita Guard Mounting, are loc in fata palatului Buckingham in fiecare zi la ora 11:30 primavara si vara si in zile alternative in restul anului, dureaza 45 minute. Regimentele de infanterie, in inconfundabila uniforma rosie cu caciula neagra, pleaca la ora 10:45 de la Wellington Barracks si se indreapta catre Palatul Buckingham.
-cealalta schimbare de garda – Qeen’s Life Guards, garzi calare, are loc in fata edificiului Horse Guards din Whitehall.

Clock Tower si BIG BEN

Clock Tower – turnul ceasului (pentru ca Big Ben este un nume dobandit prin extensie) informeaza cu o lumina rosie daca s-a deschis sedinta Camerei Reprezentantilor din apropiatele Houses of Parliament, vechiul Palat Westminster, iar cand lumina nu se vede bine, adica ziua, functia de semnalizare este inlocuita de un steag.
Big Ben – orologiu cu clopotnita (97 m inaltime, patru cadrane care arata ora, unul pe fiecare parte si fiecare cu un diametru de peste 7 m). Precizia functionarii ceasului este data de un complicat mecanism de roti si contragreutati, reglat cu o serie de monede plasate pe pendul. Se pare ca in fiecare an este pusa/scoasa cate o moneda dupa cum ceasul merge inainte sau ramane in urma.

Numele ceasului a fost dat dupa Sir Benjamin Hall care a comandat constructia acestei clopotnite de 13 tone ale carei batai, din 1923, sunt transmise de BBC printr-un microfon care leaga turnul cu emitatorul.

Kensington Palace
Palatul – resedinta cunoscuta ca Nottingham House, unde s-a nascut si a crescut regina Victoria. Din 1689 si pana ina 1760, Kensington avea sa fie resedinta suveranilor, chiar daca cea oficiala era St James Palace. In 1981, unele camere au fost reproiectate pentru a deveni resedinta londoneza a printului si printesei de Wales, Charles si Diana, o parte dintre sali sunt deschise publicului.
Gradinile din Kensington, numite si Gradinile lui Peter Pan, includ cea mai frumoasa sculptura care atrage copii din Londra: statuia din bronz a lui Peter Pan care canta din flaut.

London Bridge
Podul Londrei pana in 1750 a fost unicul punct de travesare a Tamisei, fiind un pod medieval. Istoria podului dateaza din vremea romanilor, atunci podul era din lemn. S-a continuat restaurarea podului folosind tot lemnul. A fost ars in timpul regelui Ethelred in 1014 in momentul apararii de invazia danezilor condusi de Svein Haraldsson. Reconstruit, a fost din nou distrus de intemperii si apoi de flacari. Dupa ultimul incendiu din 1136 s-a propus pentru reconstruirea lui: piatra- ca metrial de constructie. Reconstructia a fost inceputa in timpul lui Henric al II-lea in 1176, terminata dupa 33 ani in timpul regelui Jhon. Noul suveran a dorit ca pe pod sa fie construite case, magazine si in centru o capela.
London Bridge a scapat de Great Fire in 1666, insa a afectat edificiile din imprejurimi. Stabilitatea podului a fost pusa in pericol de tranzitul trasurilor si trecatorilor.
Astfel a fost instituit un nou proiect de reconstructie, castigat de Jhon Rennie, care a desenat o structura de granit cu cinci arcuri, dar care n-a durat decat pana in 1968 cand a fost achizitionat de un intreprinzator american si reconstruit in Arizona.
Podul actual a fost inaugurat de regina Elisabeta in 1973 si foloseste aceluiasi scop util, acela de a uni cele doua maluri ale fluviului.

Tower of London – cea mai faimoasa cetate din Londra, acum patrimoniul Unesco, a fost construita in 1078 de catre William Cuceritorul si folosita de-a lungul secolelor ca palat, inchisoare, arsenal, gradina zoologica.
Corbii sunt acum garzile din turn, legati de o legenda care spune ca ,, atunci cand ultimul va disparea, odata cu el o sa cada si turnul si monarhia”. Astfel corbii sunt ocrotiti si ingrijiti de niste paznici care au obligatia sa-i hraneasca la ore fixe, zilnic repeta ritualul distribuirii mancarii in fata vizitatorilor, iar seara se desfasoara un alt ritual, acela al inchiderii turnului, ceremonia cheilor. Mai mult, pentru a evita plecarea lor, corbii au varfurile aripilor taiate, o panglica colorata legata de picior permite recunoasterea lor si aflarea numelui.

Tower Bridge
Podul turnului – inaugurat in 1894, este considerat unul dintre cele mai frumoase poduri in stil victorian, (opera a arhitectului Horace Jones), fiind un pod mobil, proiectat pentru a satisface necesitatile crescande ale portului si ale ambarcatiunilor ori persoanelor care utilizau London Bridge (unicul pod ce traversa tamisa).
Podul mobil era pus in miscare de un complx sistem hidraulic alimentat cu aburi, cu ajutorul unor enormi acumulatori care actionau motorul. In ciuda angrenajului aparaturii podul se deschidea intr-un singur minut.

Leave your comment

Please enter comment.
Please enter your name.
Please enter your email address.
Please enter a valid email address.